Turisme

L’ós és font de revalorització de l’economia local a través de l’ecoturisme, entès com la variant de turisme sostenible que inclou aspectes com l’ús responsable dels recursos naturals, la consideració de l’impacte mediambiental de les activitats, la protecció del territori i la integritat natural, les repercussions econòmiques locals o la qualitat de l’acollida.

Des del projecte PirosLife, afavorir aquest ecoturisme s’ha entès com un objectiu prioritari, des d’una variant amb més potencial de desenvolupament recent, que és l’ecoturisme solidari, en el que el visitant s’implica de manera més directa amb la conservació i gestió de l’espècie.
Amb aquest objectiu, i per tal de dotar al territori de recursos per poder explotar aquest ecoturisme s’han creat una sèrie de recursos que contemplen accions diverses agrupades en dues línies:

  • Formació per als agents turístics i guies locals del territori, amb l’objectiu d’aprofitar el teixit social ja establert de diferents institucions i empreses, per introduir l’ós i la cohabitació amb les activitats turístiques.

 

  • Creació de productes ecoturístics. Les activitats relacionades amb l’ós són una excel·lent oportunitat per enriquir la cartera de productes que ofereixen les empreses del territori, així com atreure nous segments de visitants. Els objectius principals d’aquestes actuacions són: 

 Disposar d’un catàleg offline i online que doni visibilitat a l’oferta d’ecoturisme del territori així com de productes singulars de la zona.

 Dissenyar una estratègia de promoció i comunicació que identifiqui mercats potencials i els principals canals de comunicació.

Proporcionar a les entitats de promoció turística de referència productes innovadors i singulars que captin l’interès d’operadors turístics, mitjans de comunicació i consumidors finals.

Comportament en zona d’ós

Consorci de Turisme de les Valls d’Àneu